Παρασκευή, 18 Αυγούστου 2017

Η TV στο υπνοδωμάτιο παχαίνει τα παιδιά


Τα παιδιά που έχουν τηλεόραση στο υπνοδωμάτιό τους έχουν περισσότερες πιθανότητες να είναι υπέρβαρα σε σύγκριση με όσα δεν έχουν, αναφέρουν βρετανοί επιστήμονες.
Ο κίνδυνος είναι ιδιαιτέρως μεγάλος για τα κορίτσια, τα οποία διαπιστώθηκε πως όσο περισσότερη τηλεόραση βλέπουν, τόσο πιθανότερο είναι να παχύνουν.
Οι επιστήμονες από το University College του Λονδίνου (UCL) λένε ότι είναι απολύτως απαραίτητο να ελεγχθεί αν το ίδιο ισχύει για τα λάπτοπ και τα κινητά τηλέφωνα. Και προσθέτουν ότι η υπερβολική ενασχόληση με τα ψηφιακά μέσα εκθέτει τα παιδιά σε επιβλαβείς συνδυασμούς που έχουν σοβαρές συνέπειες στην

Πέμπτη, 27 Ιουλίου 2017

Η σοκολάτα σύμμαχος κατά της αρρυθμίας της καρδιάς


Η σοκολάτα σύμμαχος κατά της αρρυθμίας της καρδιάς

Η κατανάλωση μέτριων ποσοτήτων σοκολάτας σχετίζεται με σημαντικά μειωμένο κίνδυνο να διαγνωσθεί ένας άνθρωπος με κολπική μαρμαρυγή, μια συχνή και επικίνδυνη μορφή καρδιακής αρρυθμίας, σύμφωνα με μια νέα αμερικανο-δανική επιστημονική έρευνα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την Ελίζαμπεθ Μοστόφσκι του Τμήματος Επιδημιολογίας της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο καρδιολογικό περιοδικό "Heart", ανέλυσαν στοιχεία για 55.500 άτομα 50 έως 64 ετών, συσχετίζοντας την κατάσταση της υγείας τους με τη διατροφή τους και άλλους παράγοντες. Σε διάστημα 13,5 ετών υπήρξαν 3.346 διαγνώσεις αρρυθμίας.
 
Διαπιστώθηκε ότι όσο περισσότερη σοκολάτα έτρωγε κανείς (έως ένα όριο), τόσο μειωνόταν

Δευτέρα, 3 Ιουλίου 2017

Θυρεοειδής και πρόσληψη ιωδίου

Ο θυρεοειδής αδένας αποτελεί έναν από τους πιο σημαντικούς ενδοκρινολογικούς αδένες του ανθρώπινου σώματος. Όπως δείχνει και το όνομά του, έχει σχήμα θυρεού και βρίσκεται στο κάτω, μπροστινό τμήμα του λαιμού, μπροστά δηλαδή από την τραχεία. Αποτελείται από δύο λοβούς, τον δεξιό και τον αριστερό, οι οποίοι συνδέονται με το κεντρικό τμήμα του, τον ισθμό. Η βασική του λειτουργία είναι η παραγωγή και η έκκριση των θυρεοειδικών ορμονών (της θυροξίνης (Τ4) και της τριιωδοθυρονίνης (Τ3)) υπό τον έλεγχο της υπόφυσης. Στη συνέχεια, οι ορμόνες αυτές μεταφέρονται σε όλα τα κύτταρα του σώματος. Έτσι, το κεντρικό και το αυτόνομο νευρικό σύστημα, το καρδιαγγειακό, το αναπνευστικό, το αιμοποιητικό, το γαστρεντερικό και το μυοσκελετικό σύστημα, καθώς και ορισμένοι ενδοκρινείς αδένες, η θερμορύθμιση, ο μεταβολισμός των λιπών, των πρωτεϊνών και των υδατανθράκων επηρεάζονται από τις θυρεοειδικές ορμόνες.
Απαραίτητο για τη σύνθεση των ορμονών αυτών είναι το ιώδιο, ένα ιχνοστοιχείο που το ανθρώπινο σώμα δε μπορεί να συνθέσει και η πρόσληψη του μέσω της τροφής

Τρίτη, 20 Ιουνίου 2017

Πόσο χαμηλή μπορεί να είναι η χοληστερίνη

Του καθηγητή Δημήτρη Θ. Κρεμαστινού
Οι πρώτες πειραματικές μελέτες σε ζώα με στόχο τη χαμηλή τιμή της χοληστερίνης στο αίμα έδειξαν ότι τα πειραματόζωα με χαμηλή χοληστερίνη είχαν πολύ λιγότερη αθηρωμάτωση των αρτηριών.
Αργότερα πολυκεντρικές κλινικές μελέτες στον άνθρωπο έδειξαν ότι για κάθε αύξηση της χοληστερίνης κατά 1mg αντιστοιχεί περίπου διπλασιασμός των εμφραγμάτων και των εγκεφαλικών επεισοδίων. Ορισμένοι ερευνητές υποστήριξαν ότι αυτό ήταν υπερβολικό αλλά όλοι συμφώνησαν ότι οπωσδήποτε η χαμηλή τιμή χοληστερίνης συνδέεται με λιγότερα καρδιοαγγειακά συμβάματα.
Το ερώτημα που τότε γεννήθηκε ήταν μέχρι πόσο μπορεί να πέσει η τιμή της χοληστερίνης στο αίμα και ιδιαίτερα της κακής (LDL) ούτως ώστε

Τρίτη, 6 Ιουνίου 2017

Βιταμίνη D: πόσο ήλιο χρειάζεστε;

gynaika pou apolamvanei ton hlio vitaminh d
 
Είναι γνωστή ως η «βιταμίνη του ήλιου», γιατί ο ήλιος είναι ο βασικός υπεύθυνος για τη σύνθεσή της. Και όμως, στην ηλιόλουστη Ελλάδα έχουμε έλλειψη της απαραίτητης για την υγεία των οστών βιταμίνης D!

Η σημασία της βιταμίνης D

Όλα ξεκινούν από το ασβέστιο, ένα στοιχείο σημαντικό για την καλή κατάσταση του σκελετού μας, καθώς και την εύρυθμη λειτουργία των μυών, της καρδιάς και του ανοσοποιητικού μας συστήματος. Καθώς όμως ο οργανισμός μας δεν μπορεί να συνθέσει μόνος του ασβέστιο, είναι απαραίτητο να το λαμβάνουμε από τις τροφές ώστε ο οργανισμός να δημιουργεί «αποθήκες» για το σκελετό. Η έλλειψή της συνδέεται με την οστεοπόρωση. Επιπλέον, τελευταία έχουμε αποδείξεις ότι η βιταμίνη D βοηθά επίσης στην καλή λειτουργία του καρδιαγγειακού και του μυϊκού συστήματος. Πιθανολογείται επίσης ότι προστατεύει από μερικές μορφές καρκίνου, κυρίως από εκείνον του παχέος εντέρου.

Πώς καλύπτουμε τις καθημερινές μας ανάγκες

Καθημερινά χρειαζόμαστε 400 μονάδες βιταμίνης D. Έχει φανεί ότι περίπου το 90% της βιταμίνης D που χρειαζόμαστε το παίρνουμε από

Δευτέρα, 8 Μαΐου 2017

Ασφάλεια και χρησιμότητα τεχνητών γλυκαντικών

Από τη μία μπορεί κι εσείς να συναντάτε συστάσεις από οργανισμούς υγείας ή να τις ακούτε από διαιτολόγους σχετικά με τη χρήση ολιγοθερμιδικών γλυκαντικών για τον έλεγχο του βάρους αλλά παράλληλα να διαβάζετε και αντικρουόμενα δεδομένα αναφορικά με αυτά στα διάφορα μέσα ενημέρωσης.
Τι ισχύει τελικά για τα ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά; Είναι ασφαλή; Μπορούν να συμβάλλουν στην αντιμετώπιση της παχυσαρκίας; Ποια είναι η θέση των αρμόδιων φορέων υγείας αναφορικά με αυτά; Τα προηγούμενα και πολλά άλλα ερωτήματα μας λύνει η Βίκυ Πυρογιάννη, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, Διευθύντρια Επιστημονικής Επικοινωνίας της Διεθνούς Ένωσης Γλυκαντικών (International Sweeteners Association - ISA), στο πλαίσιο ομιλίας της που πραγματοποίησε την περασμένη εβδομάδα, στη 10η επιστημονική διημερίδα παχυσαρκίας της Ελληνικής Ιατρικής Εταιρείας Παχυσαρκίας.

Διαβάζω ότι τα ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά δεν είναι ασφαλή. Τελικά τι ισχύει;
Σύμφωνα με την εν λόγω ομιλία, «Τα ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά, όπως η ασπαρτάμη, η ακεσουλφάμη-Κ και το γλυκαντικό από το φυτό στέβια που χρησιμοποιούνται στα διάφορα τρόφιμα και ροφήματα,ελέγχονται διεξοδικά σε επιστημονικές μελέτες και επιβεβαιώνονται ως ασφαλή από διεθνώς αναγνωρισμένες αρχές, συμπεριλαμβανομένων της Κοινής Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων για

Κυριακή, 30 Απριλίου 2017

Η παράλειψη του πρωινού γεύματος κάνει κακό στην καρδιά

Ο καλός προγραμματισμός των γευμάτων και η καθημερινή κατανάλωση πρωινού βοηθούν στη μείωση του κινδύνου εκδήλωσης καρδιαγγειακής νόσου, σύμφωνα με τις νέες κατευθυντήριες οδηγίες της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας που δημοσιεύθηκαν στο επιστημονικό έντυπο Circulation.
«Η κατανάλωση περισσότερων θερμίδων στην αρχή της ημέρας και λιγότερων αργά το βράδυ ενδεχομένως επίσης να μειώνει την πιθανότητα εμφράγματος ή άλλων καρδιακών ή αγγειακών νοσημάτων», αναφέρεται στις νέες συστάσεις.

Σύμφωνα με τους συντάκτες των νέων κατευθυντήριων οδηγιών έως και το 30% των ενηλίκων στις ΗΠΑ καθημερινά παραλείπουν το πρωινό γεύμα. Μάλιστα, η συνήθεια της παράλειψης των γευμάτων τείνει να γίνει διεθνής μάστιγα καθώς λόγω του σύγχρονου τρόπου ζωής οι άνθρωποι τσιμπολογούν αντί να κάθονται στο τραπέζι και να γευματίζουν σε καθορισμένες ώρες.

«Όταν τρώμε πρωινό γεύμα, μειώνεται η πιθανότητα ύπαρξης παραγόντων κινδύνων για καρδιαγγειακά νοσήματα, όπως υψηλή χοληστερόλη και αυξημένη αρτηριακή πίεση. Και οι άνθρωποι που

Πέμπτη, 20 Απριλίου 2017

Περιορισμός του αλατιού σημαίνει λιγότερα βραδινά πήγαινε-έλα στην τουαλέτα

Περιορισμό του αλατιού προτείνουν ιάπωνες ερευνητές ως αντίδοτο στη νυκτουρία, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασαν στο Ευρωπαϊκό Συνέδριο Ουρολογίας στο Λονδίνο. Ενώ ολλανδική μελέτη που παρουσιάστηκε στο ίδιο συνέδριο επιβεβαιώνει τη σχέση άπνοιας ύπνου και νυκτουρίας.
Στην πρώτη μελέτη, ερευνητές του Πανεπιστημίου του Ναγκασάκι, με επικεφαλής τον Δρ Ματσούο Τομοχίρο, μελέτησαν 321 άνδρες και γυναίκες που έβαζαν αρκετό αλάτι στο φαγητό τους, ζητώντας τους να το περιορίσουν για 12 εβδομάδες. Μάλιστα, οι επιστήμονες παρακολουθούσαν την ποσότητα του νατρίου στον οργανισμό των συμμετεχόντων με βιοχημικές αναλύσεις.

Όσοι μείωσαν τη μέση ημερήσια κατανάλωση

Τρίτη, 4 Απριλίου 2017

Συνδυασμοί Τροφίμων: Tελικά επιτρέπονται;




Πολύ συχνά ακούμε άτομα να λένε ότι αν στο ίδιο γεύμα συνδυάσουν πρωτεΐνες μαζί με υδατάνθρακες θα παχύνουν. Η πρόσφατη αναφορά του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας και του Οργανισμού Τροφίμων και Γεωργίας των Ηνωμένων Εθνών κάνει αρκετές συστάσεις από τις οποίες οι σημαντικότερες αναφέρονται στη βέλτιστη διατροφή που πρέπει να περιέχει τουλάχιστον 50-55% υδατάνθρακες, 20-25% λίπος και 15 % πρωτεΐνες. 
Οι συνδυασμοί τροφίμων δεν απαγορεύονται. Καμία επιστημονική έρευνα μέχρι σήμερα δεν έχει αποδείξει πως αν φάμε κρέας με πατάτες ή κοτόπουλο με ρύζι θα αυξηθεί το βάρος μας. Κάθε γεύμα που

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...